latihan kata ganti nama diri pertama aku


Kata ganti diri pertama terbahagi dua iaitu yang berbentuk tunggal dan yang berbentuk jamak. Kata ganti nama diri ialah kata yang digunakan untuk menggantikan nama orang.


Pin On 教育

Kata Ganti Nama Diri Pertama.

. _____________ perlu bersenam selalu untuk menjaga kesihatan. Latihan Kata Ganti Nama DiriKata Ganti Nama Diri Pertama dan Kedua. Digunakan apabila bercakap dengan kawan biasa atau dengan Tuhan keakraban Digunakan apabila bercakap dengan seseorang yang baru dikenali atau dalam suasana rasmi.

KESALAHAN PENGGUNAAN KATA GANTI NAMA. Awak kamu engkau anda tuanku tuan hamba kalian KATA GANTI NAMA DIRI KETIGA. Latihan 1 Isikan tempat kosong dengan kata ganti nama diri.

Mahathir Mohamad ialah beks Perdana Menteri yang berwibawa. Aku saya hamba patik kami kita beta. Masyarakat Istana Bangsawan 5.

A year ago by. 1st - 12th grade. Digunakan apabila bercakap dengan kawan biasa atau dengan Tuhan keakraban Digunakan apabila bercakap dengan seseorang yang baru dikenali atau dalam suasana rasmi.

1st - 5th grade. Gantinama Diri Bilangan Tunggal dan Bilangan Banyak. Wah cantiknya baju _____________.

Kata Ganti Nama Diri. Bahasa Melayu BM Gradelevel. Kata ganti nama diri dibahagikan kepada 3 bahagian.

Aku saya beta patik kami hamba kita. Saya aku beta patik hamba kami kita KATA GANTI NAMA DIRI KEDUA. A mereka B kamu C.

KATA GANTI NAMA DIRI - Latihan 2 A - Susunan kumpulan KATA GANTI NAMA DIRI PERTAMA. Latihan 2 Isikan tempat kosong dengan kata ganti nama diri. Kalian Emak boleh berikan.

Contoh Kata Ganti Nama Diri a. _________ akan belajar dengan bersungguh-sungguh kata murid-murid Tahun Lima Cemerlang kepada Cikgu Faizul. Kata ganti nama diri umum wujud daripada penggandaan kata ganti nama tanya seperti apa siapa dan mana.

Kata Ganti Nama Diri Pertama DRAFT. Latihan Kata Ganti Nama Diri Pertama Kedua Ketiga - Quiz 1 Mustaqim tidak datang ke sekolah pada hari ini kerana ___________ demam panas. Kata Ganti Nama Diri Tahun 1 latihan pengukuhan ID.

Contoh Kata Ganti Nama Diri Pertama â menggantikan nama diri. TATABAHASA - KATA GANTI NAMA Kata Ganti Diri Pertama 1. Berikut merupakan Latihan Tatabahasa Kata Ganti Nama Diri.

Pilih kata ganti nama diri yang betul. Wang kerana saya mahu membeli buku kata Aimi. Kata Ganti Nama Diri - Tahun 3 Bahasa Melayu Tun Dr.

_____selalu mendapat tempat pertama dalam peperiksaan akhir tahun. Sheikh Muzafar merupakan angkasawan pertama negara_____ merupakan orang pertama. Kata ganti diri pertama ialah kata yang digunakan untuk menggantikan diri orang yang bercakap.

Samy mempunyai seekor anjing. Kata Ganti Nama Diri Pertama contohnya aku saya hamba patik beta kami kita. Kata Ganti Nama Diri Pertama menggantikan nama diri orang yang bertutur.

III Kata ganti nama diri ketiga. II Kata ganti nama diri kedua. Kata Ganti Nama Diri Kedua menggantikan nama diri orang yang diajak bertutur.

Kata ganti nama diri ialah kata yang digunakan untuk menggantikan nama orang. A dia b kamu c beliau d anda 2 _________ akan belajar dengan bersungguh-sungguh kata murid-murid. 1 Ibu duit _____ hilang kata Umair kepada ibunya.

LATIHAN KATA GANTI NAMA DIRI 01 I sikan tempat kosong dengan kata ganti nama diri yang sesuai. You have just read the article entitled Modul Pt3 Latihan Tatabahasa Pt3 Bahasa Melayu Dengan Jawapan. Mari Belajar Bahasa Malaysia Kata Ganti Nama Diri Belajar Bahasa Ganti Nama A saya C engkau.

Digelar sebagai Bapa Pemodenan. Mereka Kami Kita 3. Ganti nama diri pertama.

Muzaffar dan Ranjit berkawan baik. Mustaqim tidak datang ke sekolah pada hari ini kerana ________ demam panas. Kata Ganti Nama Diri Pertama menggantikan nama diri orang yang bertutur.

Kuiz Tatabahasa Kata Ganti Nama Diri DRAFT. B aku D kamu. Latihan Kata Ganti Nama Diri A.

Dia ia -nya beliau baginda mereka BAB 01. I Kata ganti nama diri pertama. Kata Ganti Nama Diri Ketiga contohnya dia beliau baginda mereka.

Aku membuat diriku sibuk dengan hal-hal yang aku lakukan tetapi setiap kali aku berhenti aku masih memikirkanmu 3. Beliau saya dia kalian. Menggantikan nama diri orang yang bertutur.

KATA GANTI NAMA DIRI - Latihan 2 A Kongsikan. Anda awak engkau kamu saudari kalian. Add to my workbooks 12.

Aku saya beta patik kami hamba kita. Isi tempat kosong dengan kata ganti nama diri yang sesuai. _____________ bermain dengan anjingnya pada masa lapang.

LATIHAN KATA GANTI NAMA DIRI 01 I sikan tempat kosong dengan kata ganti nama diri yang sesuai. Digunakan untuk membahasakan diri sendiri pada zaman dahulu. Kita Mereka awak Dia Saya.

Masyarakat Melayu Lama klasik c. Dia kamu beliau 2. Add to my workbooks 1 Download file pdf Embed in my website or blog Add to Google Classroom.

Jenis kata ganti nama. Kata Ganti Nama Diri. Kata ganti nama diri terbahagi kepada.

Aspek Tatabahasa Other contents. Bahasa Melayu BM Gradelevel. Kata Ganti Nama Diri Kedua contohnya kamu awak engkau anda saudari saudara.


我们的小宇宙 国语分享 Kata Ganti Nama Diri 代名词 Inbox Screenshot


Pin On Blurry Effect


Pin On 教育


Pin On 教育


Pin En Education


Not Angka Lagu Burung Kakaktua Not Angka Lagu Indonesia Lagu Pianika Burung Kakatua


Mari Belajar Bahasa Malaysia Kata Ganti Nama Diri Belajar Bahasa Belajar Bahasa Inggris


我们的小宇宙 国语分享 Kata Ganti Nama Diri 代名词 Inbox Screenshot

Related : latihan kata ganti nama diri pertama aku.